Deklaracja dostępności cyfrowej
Oświadczenie w sprawie dostępności
Sąd Rejonowy w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
www.lubaczow.sr.gov.pl , https://www.przemysl.so.gov.pl/srlubaczow
Data publikacji aktualnej strony internetowej: 2011-11-27.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
– część załączników dokumentów to skany w formie jedynie plików PDF nie są dostępne cyfrowo
– częściowy brak opisów do grafik i zdjęć w postaci tekstu alternatywnego dla osób korzystających z czytników tekstu.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na w/w stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarek. Dodatkowo na stronie dostępny jest pasek narzędzi dostępności (prawy górny róg) dzięki któremu możemy:
– zwiększyć/zmniejszyć tekst
– zwiększyć kontrast
– zmienić w negatyw kontrast
– zwiększyć czytelność czcionki (powiększenie bez zmiany struktury bazowej)
– reset wprowadzonych zmian
- wersja mobilna strony dostępna na urządzeniach mobilnych
Informacje zwrotne oraz dane kontaktowe
Sąd Rejonowy w Lubaczowie dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1.
Jednak w przypadku występowania problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Sądu Rejonowego w Lubaczowie
Lokalizacja Sądu:
Sąd Rejonowy w Lubaczowie
Ulica Mickiewicza 24
37-600 Lubaczów
Dojazd do Sądu:
Do siedziby Sądu Rejonowego prowadzi wejście od strony ulicy Mickiewicza.
Na wewnętrznym parkingu sądu znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Parkowanie na tych miejscach jest bezpłatne, osoby chcące skorzystać z tego parkingu proszone są o zgłoszenie tego faktu ochronie sądu przy wjeździe na parking.
Po wejściu do budynku znajduje się punkt kontroli obsługiwany przez pracowników ochrony. Za punktem kontroli po lewej stronie znajduje się Biuro Podawcze, po lewej stronie znajduje się kasa. W holu głównym została umieszczona tablica z informacją o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu.
Na terenie sądu zanjduję sie wydział ksiąg wieczystych.
Informacje dla osób poruszających się na wózkach
Do budynku przy ulicy Mickiweicza dla osoby poruszajacej sie na wózku inwalidzkim prowadzi poczylnia o stosownym stopniu nachylenia od strony parkingu wewnętrznego Drzwi wejściowe do budynku nie są automatyczne. Przed wejściem do budynku sądu osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich proszone są o zgłoszenie takiego faktu ochronie budynku. Ochrona budynku pomoże dotrzeć osobie niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim do miejsca docelowego sądu.
Wysztskie piętra budynku sądu oraz budynku ksiąg wieczystych są ze soba skomunikowane. Budynek posiada winde dla osób niepełnosprawnych oraz platformy schodowe. Wszystkie urzadzenia zabezpieczone są w przypadku wystapienia awarii oraz posiadaja syglalizacje alarmową połaczona bezpoesrednio z ochroną.
Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. W holu głównym zamieszczono informację o ich położeniu wraz z oznaczeniem graficznym.
Informacje dla osób niewidomych i słabowidzących
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. O możliwości wejścia na salę rozpraw decyduje sąd.
Tablice informacyjna o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu nie są dostępne w alfabecie Braille’a, nie ma również oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących. Dlatego też planując przybycie do sądu najlepiej uprzednio zadzwonić i umówić się z przewodnikiem.
Kontakt do przewodników:
Biuro Obsługi Interesanta numer telefonu 16 632 50 64
Informacja dla osób niesłyszących
Pracownicy sądu nie posługują się językiem migowym. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie takiej potrzeby na numery kontaktowe podane powyżej.
Koordynator do spraw dostępności
Dyrektor Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie i Dyrektor Sądu Okręgowego w Przemyślu zawarli porozumienie i wyznaczyli wspólnego koordynatora do spraw dostępności, gdzie funkcję w Sądzie Rejonowym w Lubaczowie będzie pełnić Koordynator do spraw dostępności Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie, tj:
Pan Janusz Jarosz
tel. 17 858 02 25
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Plan działań dostepny jest pod poniższym linkiem:
https://www.przemysl.so.gov.pl/images/Plan_dzialan/Plan_dzia%C5%82ania_SO_PRZEMY%C5%9AL.pdf
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego za rok 2020.pdf
zarządzenie_uchylające__zarządzenie_wyznaczajace_Koordynatorów_do Spraw._Dostepności.pdf
Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do Spraw Dostępności739.79 KB