



publiczne reguluje stosunki między państwami i organizacjami międzynarodowymi, a także innymi podmiotami prawa międzynarodowego i dotyczy dziedzin takich jak prawa człowieka, prawo traktatów, prawo morza, międzynarodowe prawo karne, międzynarodowe prawo humanitarne;
prywatne to zespół norm określających, który system prawny reguluje dany spór prawny
i której jurysdykcji ten spór podlega, mających zastosowanie w sporach prawnych
z elementem transgranicznym.
Art. 9.
Rzeczpospolita Polska przestrzega wiążącego ją prawa międzynarodowego.
Art. 91.
1. Ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy.
2. Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.
3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami.
Informacje dla Sygnalistów
Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937, Sąd Okręgowy w Przemyślu zapewnia kanały umożliwiające bezpieczne zgłaszanie naruszeń prawa w ramach tzw. zgłoszeń wewnętrznych.
Osoby posiadające informacje o potencjalnych naruszeniach prawa mogą dokonać zgłoszenia za pośrednictwem następujących kanałów:
Formularz zgłoszeniowy jest dostępny do pobrania [tutaj](link do formularza) i prosimy o jego wykorzystanie w celu usprawnienia procesu zgłoszeń.
Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia dotyczące między innymi:
Uprawnionymi do zgłaszania są:
Osoby dokonujące zgłoszenia w dobrej wierze, które mają uzasadnione podstawy sądzić, że przekazywane informacje są prawdziwe, są chronione przed działaniami odwetowymi. Zgłoszenia te mają służyć ochronie interesu publicznego i nie obejmują spraw wyłącznie osobistych.
Prosimy o zgłaszanie naruszeń wyłącznie dotyczących działań mających szersze znaczenie dla interesu publicznego.
Dalsze informacje, w tym pełną Procedurę dokonywania zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych, znajdą Państwo [tutaj](link do procedury).
Bilans 2024:
Bilans jednostki za 2024 r.pdf
Zestawienie zmian funduszu.pdf
Analiza do bilansu - Aktywa.pdf
Analiza do bilansu - Pasywa.pdf
Bilans 2023:
Zestawienie_zmian_funduszu.pdf
Bilans 2022:
Bilans jednostki za rok 2022.pdf
Zestawienie zmian funduszu.pdf
Analiza do bilansu - aktywa.pdf
Analiza do bilansu - pasywa.pdf
Bilans 2021:
Bilans jednostki za rok 2021.pdf
Zestawienie zmian funduszu.pdf
Analiza do bilansu - aktywa.pdf
Analiza do bilansu - pasywa.pdf
Bilans 2020:
Bilans jednostki za 2020 r.pdf
Zestawienie zmian funduszu.pdf
Analiza do bilansu - aktywa.pdf
Analiza do bilansu - pasywa.pdf
Bilans 2019:
Bilans jednostki za 2019 r.pdf
Zestawienie zmian funduszu.pdf
Analiza do bilansu - aktywa.pdf
Analiza do bilansu - pasywa.pdf
Bilans 2018:
Zestawienie zmian funduszu.pdf
PETYCJE JEDNOSTKOWE
I. Petycja dotycząca udostępnienia najnowszego wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 listopada 2018 r. oraz treści petycji - sędziom Sądu Okręgowego oraz sędziom podległych Sądowi Okręgowemu sądów rejonowych.
- Petycja wpłynęła w dniu 10 grudnia 2018 r.
- Wnioskodawca Pan Piotr Zientała wyraził zgodę na publikację jego danych osobowych.
- Trwa analiza treści petycji – petycja w rozpoznaniu.
odpowiedź_na_petycję.pdf
treść_petycji.pdf
załącznik_do_petycji_-_postanowienie.pdf
II. Petycja dotycząca udostępnienia załączonego do petycji wykazu przepisów, które należy znowelizować i problemów, które należy prawnie uregulować w zakresie reformy wymiaru sprawiedliwosci i innych ważnych kwestii społecznych - sędziom Sądu Okręgowego oraz sędziom podległych Sądowi Okręgowemu sądów rejonowych.
- Petycja wpłynęła w dniu 22 marca 2019 r.
- Wnioskodawca Pani Renata Sutor, która wyraziła zgodę na publikację jej danych osobowych.
III. Petycja dotycząca udostępnienia załączonego do petycji postanowienia Sądu Najwyższego z dnia 29 maja 2020 r. sygn.akt I CSK 566/19 sędziom Sądu Okręgowego w Przemyslu I Wydziału Cywilnego - w celu wypracowania jednolitego stanowiska orzeczniczego w zakresie okoliczności wpływu elementu strefy kontrolowanej sieci przesyłowych na wysokość wynagrodzenia za ustanowienie służebności przesyłu.
- Petycja wpłynęła w dniu 29 czerwca 2020 r.
- Wnioskodawca : Krystyna Szostak, która wyraziła zgodę na publikację jej danych osobowych.
IV. Petycja dotycząca udostępnienia sędziom sądu okręgowego i podległych sądów rejonowych materiałów informacyjnych na temat hipotecznych kredytów walutowych.
- Petycja wpłynęła w dniu 28 grudnia 2021 r.
- Wnioskodawca Pan Robert Gwiazdowski wyraził zgodę na publikację danych osobowych
petycja_z_27.12.2021r.pdf
Załącznik do petycji.pdf 6.53 MB
V. Petycja dotycząca udostępnienia sędziom Sądu Okręgowego w Przemyślu I Wydziału Cywilnego jej treści zawierającej najnowsze orzeczenia Sądu Najwyższego w sprawie wynagrodzenia za ustanowienie służebności przesyłu.
- Petycja wpłynęła w dniu 11 stycznia 2022 r. i uwzględniona
- Wnioskodawca nie wyraził zgody na publikację danych osobowych
VI. Petycja dotycząca niezwłocznego przywrócenia prawidłowych zasad udostępnienia w czytelni Sądu Okręgowego w Przemyślu akt spraw postępowania osobom uprawnionym
- Petycja wpłynęła w dniu 19 stycznia 2025 r.
- Wnioskodawca Pan Andrzej Narajewski wyraził zgodę na publikację danych osobowych
- Trwa analiza treści petycji - petycja w rozpoznaniu - petycja w całości uwzględniona i z dniem 24.01.2025 r. przywrócno prawidłowe zasady udostępniania uprawnionym akt w Czytelni Akt Sądu Okręgowego w Przemyślu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PETYCJE WIELOKROTNE
Petycja wielokrotna w sprawie udostępnienia materiałów informacyjnych sędziom Sądu Okręgowego w Przemyślu oraz sędziom podległych Sądowi Okręgowemu w Przemyślu Sądów Rejonowych dotyczących tematyki kredytów złotowych indeksowanych / denominowanych do walut obcych.
Petycja wpłynęła w dniu 5 października 2018 r. (A-055-3/18)
Zarządzono łączne rozpoznanie petycji jako petycji wielokrotnej. Trwa analiza treści petycji – petycja w rozpoznaniu.
W związku z tym, że petycja ma charakter petycji wielokrotnej ogłasza się, że okres oczekiwania na dalsze petycje dotyczące tej tematyki wynosi 2 miesiące od dnia opublikowania niniejszego ogłoszenia.
Autorzy petycji nie wyrazili zgody na ujawnienie ich danych osobowych.
https://www.tarnobrzeg.so.gov.pl/sites/default/files/Petycja.docx
Podstawa prawna : Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach ( Dz.U. z 2018 r., poz. 870) -
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MEDIACJI – 17 PAŹDZIERNIKA 2024 R.
TYDZIEŃ MEDIACJI – 14-18 PAŹDZIERNIKA 2024 R.
W związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Mediacji i Tygodnia Mediacji w Sądzie Okręgowym w Przemyślu i w sądach rejonowych okręgu przemyskiego wyznaczono dyżury telefoniczne oraz przyjęcia w siedzibach sądów przez mediatorów stałych, asystentów sędziego i kuratorów zawodowych, którzy będą udzielać nieodpłatnie fachowych informacji
na temat mediacji sądowej i pozasądowej, według poniższego harmonogramu:
Sąd Okręgowy w Przemyślu
Telefoniczny dyżur stałego mediatora :
15 - 18.10.2024 r. w godz. od 10:00 do 12:00 pod nr tel. 16 676-13-82
Sąd Rejonowy w Przemyślu
Dyżury telefoniczne asystentów sędziego w godz. od 9.00-12.00
14.10.2024 r. pod nr tel. 16 679-46-44
15.10.2024 r. pod nr tel. 16 679-46-41
16.10.2024 r. pod nr tel. 16 679-46-42
17.10.2024 r. pod nr tel. 16 679-46-40
18.10.2024 r. pod nr tel. 16 679-46-43
Sąd Rejonowy w Jarosławiu
Dyżur stałego mediatora w budynku sądu przy ul. Czarnieckiego 4 pokój nr 10
14.10.2024 r. od 10.00-14.00
Dyżury kuratorów zawodowych
14-18.10.2024 r. godz. 10.00-13.00, pokój nr 114
Sąd Rejonowy w Przeworsku
Dyżur telefoniczny asystenta sędziego :
14-18.10.2024 r. w godz. od 10.00 do 11:00 pod nr tel. 16 649-08-41
Do wniosku należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł na konto:
Urząd Miejski w Przemyślu
ul. Rynek 1
37-700 Przemyśl
Getin Noble Bank S.A. nr 89 1560 0013 2787 7120 6000 0003
Mediatorzy w sprawach karnych
Kwestie dotyczące mediatorów w sprawach karnych określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach karnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 716).
Mediatorem w sprawach karnych może być osoba godna zaufania, która spełnia następujące warunki:
Program edukacji prawnej młodzieży
Tutejszy Sąd od kilku lat realizuje przedsięwzięcie w zakresie edukacji prawnej młodzieży.
Celem programu jest:
- zwiększenie świadomości prawnej wśród młodzieży,
- świadome kształtowanie wyobrażeń młodego pokolenia na temat funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, w szczególności procedur sądowych,
- wysoka wartość poznawczo-wychowawcza organizowanych spotkań edukacyjnych.
Preferowaną formą działań informacyjnych jest lekcja wychowawcza w sądzie, umożliwiająca bezpośredni udział uczniów w rozprawie sądowej w roli obserwatorów. Rozprawa sądowa winna spełniać następujące kryteria:
1. pierwszy termin,
2. oskarżony/oskarżeni to ludzie młodzi, którzy popadli w konflikt z prawem,
3. zarzut/zarzuty dotyczą czynów przestępczych, którymi młodzież jest najbardziej zagrożona,
4. sędzia sprawozdawca wyraził zgodę na udział niepełnoletnich w rozprawie sądowej.
Przedmiot spraw karnych, w których obserwatorami może być młodzież:
- przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu,
- przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu,
- przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
- przestępstwa przeciwko środowisku,
- przestępstwa przeciwko wolności,
- przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości,
- przestępstwa przeciwko porządkowi publicznemu,
- przestępstwa przeciwko ochronie informacji,
- przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów,
- przestępstwa przeciwko mieniu,
- przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
- przestępstwa z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
Uczestnikami programu edukacji prawnej młodzieży mogą być uczniowie szkół podstawowych oraz średnich z terenu miasta, oraz najbliższych okolic. Grupa młodzieży powinna liczyć do 30 osób.
Grupy zainteresowane udziałem w wyżej opisanych spotkaniach edukacyjnych winny przesłać do sekretariatu Prezesa Sądu wypełniony formularz zgłoszenia.
formularz_edukacja_prawna.doc
Dodatkowo informujemy, iż na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości dostępna jest elektroniczna wersja poradnika „Przychodzi uczeń do prawnika"
https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/przychodzi-uczen-do-prawnika-innowacyjny-poradnik-prawny-dla-mlodziezy
Przebieg lekcji wychowawczej
Klasa przychodzi do Sądu godzinę przed zaplanowaną rozprawą. Uczniowie są sprawdzani przez ochronę – przechodzą przez bramkę do wykrywania niebezpiecznych narzędzi. Następnie są zaprowadzani do pomieszczenia dla zatrzymanych, mają możliwość przebywania w celi, poznają podstawowe zasady i przesłanki stosowania tymczasowego aresztu. Kolejny etap to zwiedzanie sal rozpraw . W planie jest także zwiedzanie Przyjaznego Pokoju Przesłuchań, w którym są zapoznawani z zasadami przesłuchiwania małoletnich świadków przestępstw. W dalszej kolejności uczniowie zwiedzają sąd, mają możliwość odwiedzenia poszczególnych sekretariatów, wysłuchania pogadanki na temat podstawowych zasad procesu karnego oraz zagrożeń, z którymi mogą się zetknąć. Są także instruowani jak należy zachować się podczas rozprawy sądowej, zapoznawani z wokandą oraz informowani o szczegółach sprawy, w której będą uczestniczyć, w tym o zagrożeniu karą. Następnie są zaprowadzani na salę rozpraw. Jeśli czas pozwala, po zakończeniu rozprawy mają możliwość porozmawiania z sędzią.
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI
Zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania określa Ustawa o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego z dnia11 sierpnia 2021 roku.
Informację sektora publicznego stanowi każda treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia, w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będąca w posiadaniu podmiotu zobowiązanego do udostępniania lub przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania (art. 2 pkt 8).
Prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego obejmuje wykorzystywanie przez użytkowników informacji sektora publicznego w jakimkolwiek celu, z wyjątkiem wymiany informacji sektora publicznego między podmiotami zobowiazanymi wyłącznie w celu realziacji zadań publicznych (art. 2 pkt 12).
Każdemu przysługuje prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej podmiotu zobowiązanego lub w portalu danych, lub w innym systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego lub przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie.
Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Wniosek o ponowne wykorzystywanie składa się w przypadkach, jeśli informacje sektora publicznego :
1) nie zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych;
2) są udostępnione w innym systemie teleinformatycznym niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
3) będą wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone;
4) są udostepniane lub zostały przekazane na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będacych informacjami sektora publicznego.
Wnioskodawca jest zobowiązany zamieścić we wniosku o ponowne wykorzystywanie następujące informacje:
1) nazwę podmiotu zobowiązanego;
2) informacje o wnioskodawcy: imię i nazwisko albo nazwa oraz adres do dostarczenia odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku;
3) wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki ponownego wykorzystywania, na jakich maja być ponownie wykorzystywane, oraz źródło udostępnienia lub przekazania;
4) wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
5) wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej, także wskazanie formatu danych;
6) wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym,
Podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji, po rozpatrzeniu wniosku:
1) składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie lub informacje dotyczące dostępności informacji sektora publicznego, przy czym od oferty nie przysługuje sprzeciw;
2) informuje o braku możliwości ponownego wykorzystywania w sposób wksazany we wniosku lub ze względu na format, w jakim informacje sektora publiczne miałyby być udostępniane;
3) odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionej przez Sąd Okręgowy w Przemyślu
Jeżeli dla danej informacji publicznej - udostępnionej w BIP lub na wniosek - nie zostały określone inne warunki ponownego wykorzystywania - wnioskodawca jest zobowiązany do poinformowania o:
1) źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji sektora publicznego od podmiotu zobowiązanego lub 2) przetworzeniu informacji sektora publicznego ponownie wykorzystywanych (jeżeli przetworzenie wystąpiło); 3) jeżeli informacjami tymi są w szczególności orzeczenia sądowe, jest zobowiązany do podania daty ich wydania, siedziby sądu oraz sygnatury akt sprawy oraz wskazania, czy wykorzystuje je w całości czy we fragmentach, a jeżeli tak to w jakich (np. uzasadnienie faktyczne lub uzasadnienie prawne orzeczenia sądowego).
Sąd Okręgowy w Przemyślu określa ewentualne warunki udostępniania informacji publicznych w celu ponownego wykorzystywania odrębnie dla każdego wniosku i przekazuje je wnioskodawcy.
Zakres odpowiedzialności Sądu Okręgowego w Przemyślu za przekazywane informacje sektora publicznego
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego następuje na własną odpowiedzialność wnioskodawcy. Sąd Okręgowy w Przemyślu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną szkodę wynikającą z ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego przez wnioskodawcę lub innych użytkowników zastrzegając, że niektóre z ponownie wykorzystywanych informacji przetworzonych przez osoby trzecie mogą być nieaktualne lub zawierać błędy.
Opłaty za ponowne wykorzystywanie
Informacje sektora publicznego przekazuje się w celu ich ponownego wykorzystywania bezpłatnie (art.17). Podmiot zobowiązany może nałożyć opłatę za ponowne wykorzystywanie, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku o ponowne wykorzystywanie wymaga poniesienia dodatkowych kosztów (art. 18 ust. 1).
Termin rozpatrzenia wniosku o ponowne wykorzystywanie
Jeśli wniosek nie spełnia warunków formalnych, wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych wraz z pouczeniem, że nieusunięcie braków w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. (art. 39 ust.5).
Rozpatrzenie wniosku nastepuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli wniosku nie można rozpatrzyć w ciągu 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (art. 40).
Środki prawne przysługujące w przypadku odmowy przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania :
Organem odwoławczym od decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie jest minister właściwy do spraw informatyzacji.
Sąd Okręgowy w Przemyślu odmawia ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w następujących przypadkach ( art. 6):
1) na podstawie przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych;
2) ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa lub prywatnośc osoby fizycznej, w tym ochronę danych osobowych, ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne i osobach fizycznych, które wyraziły zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych w celu ponownego wykorzystywania, lub gdy przedsiębiorca rezygnuje z przysługujacego mu prawa;
3) jeśli dostęp do informacji sektora publicznego ograniczono na podstawie innych ustaw;
4) gdy wytwarzanie informacji sektora publicznego przez podmioty zobowiązane nie należy do zakresu ich zadań publicznych określonych prawem;
5) gdy informacje sektora publicznego związane są z depozytami znajdującymi się w posiadaniu podmiotu zobowiązanego, o ile ich właściciele umownie wyłączyli możliwość ich udostępniania lub przekazywania w całości lub w określonym zakresie;
6) gdy wniosek dotyczy informacji sektora publicznego, do których prawa autorskie i prawa pokrewne (ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych), prawa do baz danych (ustawa z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych), prawa do odmian roślin (ustawa z dnia 26 czerwca 2003 roku o ochronie prawnej odmian roślin), prawa własności przemysłowej (ustawa z dnia 30 czerwca 2000 roku – Prawo własności przemysłowej) lub prawa własności przemysłowej podlegającego ochronie na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa Unii Europejskiej, przysługują podmiotom innym niż podmiot zobowiązany. 7) gdy informacje są wyłączone z dostępu lub do których dostęp jest ograniczony ze względu na ochronę infrastruktury krytycznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzania kryzysowym; 8) stanowiących program komputerowy, z wyjątkiem art. 10 ust. 5 ustawy.
Sąd Okręgowy w Przemyślu nie ma obowiązku tworzenia informacji sektora publicznego, ich przetwarzania w sposób lub w formie wskazanych we wniosku o ponowne wykorzystywanie oraz sporządzania z nich wyciągów, jeżeli wymagać to będzie podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności (art. 10 ust.5).
Rozstrzygnięcia o odmowie ponownego wykorzystywania podejmowane są w formie decyzji administracyjnych, na które służy odwołanie zgodnie z pouczeniem w treści decyzji.
Wnioskodawca, który otrzymał ofertę z warunkami ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku. W przypadku otrzymania sprzeciwu podmiot zobowiązany, w drodze decyzji, rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie. (art. 41 ust.2 i 3 ).
W zakresie nieuregulowanym ustawą do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Strona 1 z 3