Wdrożenie standardów i procedur obsługi interesanta w sądach powszechnych

Standardy obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym oraz katalogi usług, karty usług zostały zaprojektowane, opracowane i udostępnione przez Ministerstwo Sprawiedliwości w celu wprowadzenia rozwiązań ułatwiających komunikację obywatela z wymiarem sprawiedliwości i uproszczenie świadczenia usług interesantom.

W ramach standaryzacji zostały wdrożone we wszystkich sądach jednolite wytyczne dotyczące postępowania podczas obsługi interesanta, a także w zakresie informacji udzielanych w określonych rodzajach spraw, z którymi interesanci najczęściej przychodzą do sądu, przyczyniając się do podniesienia jakości usług świadczonych przez sądy.

Dodatkowo Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło dedykowany portal internetowy poświęcony standaryzacji, na którym obok informacji dotyczących określonych kategorii spraw – kart usług, zostały zamieszczone edytowalne wzory wniosków i pism możliwych do wykorzystania przez interesantów. Portal Wdrożenie Standardów Obsługi Interesanta dostępny jest pod adresemhttps://wsoi.ms.gov.pl/

Usługi to wybrane rodzaje spraw z zakresu prawa cywilnego, karnego, rodzinnego, nieletnich, gospodarczego, pracy i ubezpieczeń społecznych, z którymi interesanci najczęściej zgłaszają się do sądów.

Poszczególne rodzaje spraw zostały opisane w odpowiedniej karcie usługi. Karta usługi dla interesanta to informacja wskazująca, który sąd i wydział jest dla sprawy właściwy, w jaki sposób zainicjować konkretną sprawę, jakie złożyć dokumenty, w jakim terminie należy je złożyć, w jakiej wysokości wnieść opłatę, jakie wzory i formularze zastosować.

Karty usług wraz z wzorami pism są dostępne:

w wersji elektronicznej na portalu wsoi.ms.gov.pl  -> Karty usług podstawowych oraz  ->  Karty usług uzupełniających

Jednym z elementów wdrożonych standardów w sądach powszechnych jest monitorowanie jakości obsługi interesantów. Dążąc do zapewnienia jak najlepszej jakości obsługi interesanta w tutejszym sądzie, w imieniu kierownictwa sądu zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety oceny satysfakcji interesanta. Wyrażone uwagi i opinie pozwolą wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom, a tym samym przyczynią się do doskonalenia jakości obsługi interesanta w sądach.

Ankieta oceny satysfakcji interesanta jest dostępna:

Zachęcamy również do zapoznania się z pozostałymi informacjami zamieszczonymi
na portalu
Wdrożenie Standardów Obsługi Interesanta

 




 

pdfzarządzenie_w_sprawie__wdrożenia__standardów_obsługi_interesanta.pdf

 

Wzory i formularze pism sądowych dostępne są również do pobrania ze strony internetowej: https://wsoi.ms.gov.pl/

Podmiot udostępniający informacje: Sąd Okręgowy w Przemyślu
Opublikowany dnia: 07 styczeń 2021 Aktualizowany dnia: 10 listopad 2024
Opublikowany przez: Przemysław Kisała Aktualizowany przez: Małgorzata Bielańska-Jekabson
Licznik odwiedzin: 10138 Autor / Zatwierdzający: Brak danych
Wersje:
2024-11-10 21:27:42 Małgorzata Bielańska-Jekabson Zobacz zmiany
2023-01-20 13:59:46 Małgorzata Bielańska-Jekabson Zobacz zmiany
2022-10-06 13:40:08 Przemysław Kisała Zobacz zmiany
2022-10-06 13:38:58 Przemysław Kisała Wersja oryginalna