Informacje SO Przemyśl


ul.Konarskiego 6, 37-700 Przemyśl,
tel. 16 6761300
www.przemysl.so.gov.pl '|tooltip='Sąd Okręgowy w Przemyślu ul. Konarskiego 6, 37-700 Przemyśl, tel. 16 6761300'|marker='1'|align='center' }
Wyświetl większą mapę


Trasa dojścia z dworca PKP


Trasa dojścia z dworca PKS

Kontrolę zarządczą wprowadziła ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. Dotyczy ona jednostek sektora finansów publicznych, w tym sądów.

Kontrolę zarządczą stanowi ogół działań podejmowanych dla realizacji celów i zadań jednostki w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Prezes Sądu Okręgowego w Przemyślu zarządzeniem z dnia 23 listopada 2011 r. wprowadził nowy Regulamin Kontroli Zarządczej oraz powołał Komisję do spraw zarządzania ryzykiem, której podstawowym celem jest koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej podejmowanych w Sądzie, w tym wdrażanie i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem.

W wykonaniu dyspozycji art. 70 ust. 5 w zw. z art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych w związku z § 7 ust. 4 komunikatu Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej - Sprawiedliwość zamieszczamy stosowne dokumenty.

 

pdfoświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2024.pdf

2023: 

pdfPlan działalności na 2023 r.pdf

pdfSprawozdanie za rok 2023.pdf

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2023.pdf

2022:

 pdfplan_działalnosci_na_rok_2022.pdf

pdfSprawozdanie za rok 2022.pdf

pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2022.pdf

 2021:

 pdfplan_działalności_na_rok_2021.pdf

  pdfsprawozdanie_za_rok_2021.pdf

 pdfoświadczenie__o_stanie_kontroli_zarządczej_za_rok_2021.pdf

2020 :

 plan_działalności_na_rok_2020.pdf

pdfsprawozdanie_za rok 2020.pdf

pdfoświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_za_rok_2020.pdf

 2019 :

 pdfplan_działalności_na_rok_2019.pdf

 pdfsprawozdanie_za_rok_2019.pdf

pdfoświadczenie_o_stanie_kontroli_zarządczej_za_rok_2018.pdf

 2018:

 pdfPlan działalności na 2018 rok322 KB

 pdfsprawozdanie___za_rok_2018.pdf

 pdfoswiadczenie_o__stanie_kontroli_zarzadczej_za_rok_2018.pdf

2017:

 pdfPlan działalności na 2017 rok283.76 KB

 pdfsprawozdanie__za_rok_2017.pdf

 pdfoświadczenie__o_stanie__kontroli_zarządczej_za_rok_2017.pdf

 2016:

   pdfPlan działalności na 2016 rok653.38 KB

pdfSprawozdanie za rok 2016 513.86 KB

 pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2016 rok685.75 KB

 2015:

    pdfPlan działalności na 2015 rok497.25 KB

  pdfSprawozdanie za 2015 rok267.44 KB

  pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2015 rok563.45 KB

  2014:

  pdfPlan działalności na 2014 rok345.65 KB

   pdfSprawozdanie za 2014 rok465.21 KB

 pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2014 rok929.7 KB

  2013:

  pdfPlan działalności na 2013 rok1.65 MB

  pdfSprawozdanie za rok 2013 671.51 KB

  
 pdfOświadczenie o stanie kontroli zarządczej za rok 2013 1.18 MB

  2012:

   Plan działalności dla Sądu Okręgowego w Przemyślu na 2012 rok 506.88 Kb

    Sprawozdanie za rok 2012 566.61 Kb

   Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2012 rok  1.17 Mb

  2011:

   Plan działalności Sądu Okręgowego w Przemyślu na 2011 rok 53.42 Kb

   Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2011 rok 1.13 Mb


  Sprawozdanie za rok 2011 542.24 Kb

  2010:

  Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2010 rok 270.72 Kb

 Regulacje prawne

Ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 ze zm.)
Komunikat Ministra Finansów z dnia 16.12.2009 r. Nr 23 w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.Urz. Min. Fin Nr 15, poz. 84) 134.08 Kb
Komunikat MS z dnia 16.11.2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie kontroli zarządczej dla działu administracji rządowej – sprawiedliwość (Dz.Urz.MS.2011.14.199) 85.97 Kb

 

 

 

Orzecznictwo Sądu Okręgowego w Przemyślu

 

Orzeczenia w sprawach cywilnych

 

Orzeczenia w sprawach karnych

 

Orzeczenia z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

 

Orzecznictwo Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie

 

Sąd Apelacyjny w Rzeszowie - Orzecznictwo cywilne

 

Sąd Apelacyjny w Rzeszowie - Orzecznictwo karne

 

Sąd Apelacyjny w Rzeszowie - Orzecznictwo USiP

 

Orzecznictwo Sądu Najwyższego

 

Sąd Najwyższy

 

Orzecznictwo europejskich trybunałów

 

Europejski Trybunał Praw Człowieka

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Internetowa lista tłumaczy przysięgłych (wyszukiwarka)

 

Formularze dotyczące tłumaczy przysięgłych

 

 

INFORMACJE DLA OSÓB PRAGNĄCYCH UZYSKAĆ PRAWO DO WYKONYWANIA ZAWODU TŁUMACZA PRZYSIĘGŁEGO

Zgodnie z przepisami ustawy  z dnia  25 listopada 2004r. o zawodzie tłumacza przysięgłego ( Dz.U. Nr 273 poz. 2702 ze zm.) , zawód ten może wykonywać osoba, która:

 

Ustawa nie przewiduje możliwości zwolnienia kandydatów z egzaminu lub odstąpienia od wymogu posiadania odpowiedniego wykształcenia. Powyższe dotyczy również osób, które uzyskały uprawnienia tłumacza przysięgłego w innych państwach.

Zasady przeprowadzenia egzaminu określone są w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania egzaminu na tłumacza przysięgłego (Dz.U. Nr 15, poz. 129).

Przed przystąpieniem do egzaminu nie jest konieczne przedstawienie dowodu spełniania wszystkich pozostałych warunków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy o zawodzie tłumacza przysięgłego. Jest zatem możliwe, że kandydat najpierw zda egzamin, a dopiero później uzupełni wykształcenie, czy też uzyska odpowiednie obywatelstwo. Należy jednak pamiętać, iż wpis na listę tłumaczy przysięgłych - a tym samym uzyskanie prawa do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego - nastąpi dopiero po przedstawieniu dowodu spełniania wszystkich wymaganych warunków łącznie.

Zamiar przystąpienia do egzaminu na tłumacza przysięgłego należy zgłaszać pisemnie na poniższy adres:

 

Ministerstwo Sprawiedliwości
Departament Organizacyjny
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
skr. poczt. 33

 

Przewodniczący Komisji powiadamia kandydata na tłumacza przysięgłego o terminie i miejscu egzaminu nie później niż na 21 dni przed dniem egzaminu.

Koszt egzaminu to 800 zł płatne przelewem na konto:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
00-950 Warszawa, Al. Ujazdowskie 11
NBP O/O Warszawa
77 1010 1010 0400 1922 3100 0000
z dopiskiem „za egzamin na tłumacza przysięgłego”. Opłatę należy wnieść dopiero po otrzymaniu pisma z wyznaczoną datą egzaminu.

 
 

 

DORADCY RESTRUKTURYZACYJNI

Ustawa z dnia 15 czerwca 2007 roku o licencji syndyka (Dz.U. 2007, Nr 123, poz. 850 z późn. zm.) określa wymogi dotyczące kandydatów na doradców restrukturyzacyjnych oraz zasady uzyskiwania i tryb przyznawania licencji doradcy restrukturyzacyjnego, odmowy jej przyznania, cofania i zawieszania praw wynikających z tej licencji.

Licencja doradcy restrukturyzacyjnego uprawnia do wykonywania czynności:

  • syndyka na podstawie ustawy z dnia 28 lutego 2003 roku - Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233 i 978) oraz nadzorcy i zarządcy na podstawie ustawy z dnia 15 maja 2015 roku - Prawo restrukuryzacyjne (Dz.U z 2015 r. poz. 978);
  • zarządcy w egzekucji przez zarząd przymusowy na podstawie ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku - Kodeks postepowania cwilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 101, z późn. zm.);
  • osoba posiadająca licencję doradcy restrukturyzacyjnego może ponadto wykonywać czynności doradztwa restrukturyzacyjnego, które obejmuje: udzielanie porad, opinni i wyjaśnień, a także świadczenie innych usług z zakresu restrukturyzacji i upadłości;

Licencję doradcy restrukturyzacyjnego może uzyskać osoba fizyczna, która:

  • ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
  • zna język polski w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności syndyka, nadzorcy lub zarządcy;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych;
  • ukończyła wyższe studia i uzyskała tytuł magistra lub równorzedny w państwie, o którym mowa w pkt. 1 ustawy;
  • posiada nieposzlakowaną opinię;
  • w okresie 15 lat przed złożeniem wniosku o licencję doradcy restrukturyzacyjnego przez co najmniej 3 lata zarządzała majątkiem upadłego, przedsiębiorstwem lub jego wyodrębnioną częścią w Rzeczpospolitej Polskiej lub państwie o którym mowa w pkt. 1 ustawy;
  • nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • nie jest podejrzana albo oskarżona o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  • nie jest wpisana do rejestru dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego;
  • złożyła z pozytywnym wynikiem egzamin przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Sprawiedliwości.

Licencję doradcy restrukturyzacyjnego przyznaje się na wniosek osoby ubiegającej się o licencję doradcy restrukturyzacyjnego, złożony nie później niż po upływie 2 lat od dnia złożenia egzaminu.

Minister Sprawiedliwości, w drodze decyzji administracyjnej, przyznaje licencję syndyka, odmawia jej przyznania, cofa albo zawiesza prawa wynikające z licencji. Licencja syndyka jest przyznawana na czas nieoznaczony.

Osobę, której przyznano licencję syndyka oraz osobę posiadającą decyzję o uznaniu kwalifikacji w zawodzie regulowanym syndyka wydaną na podstawie odrębnych przepisów, wpisuje się na listę osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego, prowadzoną przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

Wpis na listę osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego obejmuje:

  • imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia,
  • numer ewidencji PESEL, z wyłączeniem cudzoziemców, którzy tego numeru nie posiadają,
  • numer licencji i datę jej wystawienia, a w przypadku osoby posiadającej decyzję o uznaniu kwalifikacji w zawodzie regulowanym syndyka wydaną na podstawie odrębnych przepisów, numer decyzji i datę jej wydania,
  • adres do korespondencj oraz numer telefonu.

Osoba posiadająca licencję doradcy restrukturyzacyjnego jest zobowiązana zgłaszać zmiany danych objętych wpisem na listę osób posiadających licencję syndyka w terminie 30 dni od daty ich powstania.

Lista osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnegootwiera się w nowym oknie